MAGIC gesprekken: Inspireren en verbinden
Medewerkers ‘Inspireren en verbinden’ met de 5 MAGIC sleutels:
Zeker in de huidige arbeidsmarkt, loont het om te investeren in werkgeverschap, zodat medewerkers willen blijven en de aantrekkingskracht van de organisatie op de arbeidsmarkt groter wordt.
‘Nog nooit zijn er zoveel mensen van baan veranderd’
Download: Strategische roadmap voor HR & Directie
In deze gids ontdek je:
– wat levert een vitaliteitsbeleid op?
– vitaliteitsbeleid in 6 stappen
– met handige Checklist
Binnen of buiten de organisatie?
Je kunt zelf de gesprekken voeren binnen je organisatie, maar daaraan kleven een aantal bezwaren,
1- Wanneer de leidinggevende de veroorzaker van het probleem is, komt de problematiek (en de waarheid) vaak niet boven water.
2- De leidinggevende heeft geen tijd om alle mensen op korte termijn te spreken omdat de workload dit niet toelaat. (van ofwel de werknemer ofwel de leidinggevende)
3- De leidinggevende heeft niet voldoende gesprekstechnieken om dit zelf te doen
4- De leidinggevende heeft niet voldoende kennis van het signaleren van de signalen
5- Er heerst een taboe op uitvallen door werkstress of de werknemer voelt zich niet veilig genoeg om dit toe te geven aan iemand binnen de organisatie. (in dit soort gevallen is een externe specialist vaak wel in staat om dit gesprek te voeren)
Deze bezwaren maken dat we als Healthy Crew regelmatig worden ingevlogen om inzicht te krijgen op hoe de medewerkers zich verhouden tot stress gerelateerde klachten , vermoeidheid en/of arbeidsvreugde. We helpen dan met het inzetten van de Healthy Check (in kaart brengen van wie er mogelijk kan uitvallen) en/of een training Stress Leadership (leren stress signalen herkennen en gesprekken voeren) en met het volledig uit handen nemen van de gespreksvoering. Deze laatste dienst noemen we MAGIC gesprekken voeren.
MAGIC gesprekken, de magie van een goed gesprek
Maar, waar begin je? En hoe ga ik dat invullen? Met de vijf sleutels tot medewerkers engagement samengevat tot MAGIC: meaning (zingevend werk), autonomie, groei, impact en community (connectie) geef je richting aan je beleid. Deze onderdelen zijn verweven door onze programma’s en werkwijzen.
(bron: Engagement Magic van Maylett).

Het doel van de MAGIC gesprekken
De MAGIC gesprekken zijn vertrouwelijk en hebben tot doel dat de medewerker zich gehoord en gewaardeerd voelt.
Wil je stappen maken naar een vitale en veerkrachtige organisatie?

Maak dan een afspraak voor een korte online kennismaking. We zijn benieuwd wat er in jouw organisatie speelt en maken graag vrijblijvend kennis en verkennen samen wat de mogelijkheden zijn. We vertellen je graag meer over: